vrijdag, november 07, 2003

Ze is er....
Mijn eerste echte recensie. In Cerberus, het gratis online magaziene voor sciencefiction, fantastiek en gruwel. En ik moet zeggen, ze valt heel goed mee. Ze is niet superlovend, maar al bij al, ik ben tevreden.

Enkele citaten :

"Liefhebbers van pure highfantasy, en jongeren, zullen dit verhaal wel lusten."
"Dappere en pure knapen, goedmoedige reuzen, berouwvolle Goden, wat afzichtelijke monsters en boosaards die voor de actie zorgen. Hoogdravende monologen en dialogen, alles is zo puur en zuiver : veel expliciet detail, wat actie maar geweld is overwegend off-screen, geen bloed, geen seks. Globaal kan Vos de vergelijking met een aantal buitenlandse fantasy-auteurs doorstaan, maar hij schrijft te braaf."

Dat vind ik niet erg, ik ben ne brave jongen hé .

"Vos hanteert een vlotte schrijfstijl, gemakkelijk leesbaar, maar met voorkeur voor uitgesponnen monologen en hoogdravende dialogen."

En als finale beoordeling :

"Actievolle positief gerichte maar wat te lichte fantasy, voor elke leeftijd leesbaar."

Ben ik tevreden mee, wacht maar op het tweede boek, is een stuk zwaarder en het latere werk nog meer .

Deze had ik nog niet verwacht, er zijn er nog een tweetal zeker op komst, als ze allemaal in die trend zijn, ben ik een gelukkig mens. Meer moet da nie zijn.

Blogje ',','

Geen opmerkingen: