donderdag, november 13, 2003

Highway to hell

Highway to hell

Dat was het vanmorgen wel echt bijna. De ene na de andere vrachtwagen vond het nodig om net voor een kruispunt of een bocht één of andere lading te moeten lossen. Met of zonder zijn vier pinkers aan, maar altijd zonder er mee rekening te houden dat er nog auto's moesten passeren. Auto's die gene steek zagen van de weg die achter de vrachtwagen lag. Dus ikke meerdere keren met ware doodsverachting en plankgas gevend voorbij moeten steken. Niet te doen.
Om dan nog te zwijgen van het aantal vuilniskarren en bussen die overal tegen 20 ŕ 30 Km/u rondwaarden. Die met evenveel risico en gevaar moesten gepasseerd worden. En het was opvallend dat de gemiddelde leeftijd van de bestuurders vandaag weer aan de hoge kant was. De heel hoge kant (if you know what I mean )
Maar het toetje op de taart was toch wel die vrachtwagen die aan het domein van Hofstade voor mij reed, maar die het niet nodig vond om werkende stoplichten te hebben. De eerste keer dat ik moest remmen, twijfelde ik nog, maar de tweede keer was het duidelijk: helemaal tot stilstand komen zonder ook maar één keer aan je remmen te komen, dat kan niet. Ook niet met de motorrem. En ik kan het weten, want ik een vorig leven heb ik nog ooit een poging ondernomen om een rijbewijs voor een vrachtwagen te halen. Heb het nooit gehaald, omdat uiteindelijk bleek dat de organisatie die mij leerde rijden dat eigenlijk niet mocht (?!?!?), maar ik kan het dus wel. Genoeg om een vrachtwagen een garage binnen te rijden, en om te weten dat je met een motorrem alleen een 30-tonner niet tot stilstand krijgt. Ikke dus maar genoeg afstand gehouden, zodat ik niet verrast werd door dat gevaarte (de Kennedy tunnel vorige week nog indachtig...)
Enfin, einde van het verhaal, ik ben er geraakt, zonder kleerscheuren (Dank U !), maar zo moet het toch niet elke dag zijn, want dan ga ik mij toch eens bezinnen hoor. Auto rijden is gevaarlijk, dat is een feit, maar er zijn grenzen aan het aantal risico's per dag dat ik wil nemen. Zou toch onder de 20 levensgevaarlijke maneuvers per dag moeten blijven.

Blogje ',','

Geen opmerkingen: