zaterdag, november 22, 2003

Ik kan geen Lego meer zien.

Ik kan geen Lego meer zien.

Zo ongeveer drie uur (3 !) ben ik bezig geweest om alle Lego van Bram terug te maken. Al zijn duikboten van Alpha Team, al zijn reddings-, brandweer- en politieauto's van Jack Stone (Tegenwoordig bekend onder de naam 4+ Juniors), en nog wat andere kleinere dingetjes. Ik ben nog vergeten te tellen hoeveel het er waren, maar het zijn er veel. Te veel, de Sint moet dit jaar geen Lego meer brengen, want als dit soort verder gaat, wordt het een full time job om alles om de x maanden terug te maken.
Want nu duurt het niet lang vooraleer onze Bram het weer allemaal begint af te breken, waarna alle stukjes in één grote doos belanden. En dat is juist het probleem. Het bouwen is niet het ergste, van de meeste dingen (toch de moeilijkste) hebben we de boekjes nog. Maar het vinden van de juiste stukjes. Dat is het probleem. Alles lijkt op elkaar, alleen in andere kleuren en soms iets andere vormen. Je kan soms heel lang zoeken om het juiste stukje te vinden, terwijl het net voor je neus ligt. Dus het zoeken is de grootste uitdaging.
Maar allez, ze zijn weer eens gemaakt. Voor een tijdje, en nu kan onze Bram er weer naar hartelust mee spelen. En ik moet toegeven dat ik het ook wel leuk vindt, behalve als den Bram, nog geen minuut nadat een duikboot waar ik een halfuur aan beziggeweest ben af is, vraagt of hij ze mag afbreken. Dan word ik een beetje lastig, een beetje maar.
Maar Lego is en blijft wel schitterend speelgoed. Ik voel me weer jong, heel jong.

Blogje ',','

Geen opmerkingen: