zondag, november 09, 2003

Lazy Sundays

Weer zo'n zondag-familiedag vandaag. Was een mis (ondersteund door schitterende gezangen ) voor mijn vader in het wereldberoemde Schakkebroek, waarna de (bijna) ganse familie op de noen genodigd was bij mijn moeder. Als ze er allemaal zijn (kinderen en kleinkinderen) zijn we met 25. Je kan je voorstellen wat voor een kabaal dat vaak geeft . Maar het valt wel mee. Er zijn kamers genoeg om de kinderen in te dumpen, zodat de volwassenen toch nog een woordje kunnen placeren.
Met als voornaamste onderwerp : het feit dat Miss Limburg - mijn nichtje Karen Schreurs - lid is van de Evangelische Christenen, een geloofsbeweging die bij het protestantisme aanleunt en soms als sekte bestempeld wordt, en daar nogal openlijk en overtuigd voor uitkomt. Mij kan dat absoluut niet schelen. Ik ben voor vrijheid van godsdienst voor iedereen. Als zij dat gelooft, hier gelukkig mee is en er niemand anders kwaad mee doet, dat ze zo verder doet. Ik kan daar echt niet van wakker liggen. Maar voor de 'oudere' generatie, die streng katholiek opgevoed werd, is het soms wat moeilijk te verteren. Maar ja, dat is hun probleem hé .
Met na het - overigens zeer lekkere - middagmaal, natuurlijk nog de obligate Limburgse vlaaien en taart. Meer dan voldoende, en zeer lekker. Eén ding moet je de Limburgers geven, ze weten hoe ze moeten eten, veel en lekker (waarmee ik nu weer van mijn familie te horen ga krijgen dat ik een afvallige en verrader ben, maar dat ben ik al gewoon ondertussen. .
En nog wat niks doen, met Brammetje spelen (een auto van Lego maken), en nog wat aan een nieuwe website prullen die ik ga bouwen, maar daarover later meer.

Blogje ',','

Geen opmerkingen: