zaterdag, november 29, 2003

Briachons

Briachons

Toen ik straks in bad aan het mijmeren was (over heel veel dingen, waar ik hier zeker niet over ga uitwijden...) dacht ik ineens terug aan Briachons. Een man die een tijdje geleden van 'het net gevallen is'. Ik heb hem spijtig genoeg nooit gekend, maar wat ik allemaal gelezen heb toen hij ontnet is, heeft mij ten zeerste gepakt.
In zijn laatste post schreef hij het volgende :
'Als ik straks van het net val, zou je mij herinneren?
of zou je niet eens merken dat ik ontnet ben?'


Niemand heeft er op dat ogenblik bij stilgestaan wat dit wilde zeggen, maar een paar dagen later werd het pijnlijk duidelijk. Het geeft aan hoe eenzaam een mens kan zijn, ook al heeft hij veel virtuele contacten. Het doet je nadenken, denken over de zin en onzin van heel veel dingen. Over hoe je je over sommige dingen kan opwinden die het eigenlijk niet waard zijn. Hoe waarden als vriendschap en liefde veel belangrijker zijn dan eender wat. Dan eender wat....

Blogje ',','

1 opmerking:

Anoniem zei

Mijmeren...ja.
Door zo te mijmeren ben ik op een blog van je terechtgekomen, geschreven in 2003.
Ook ik was, na al die jaren, toch nog even aan het denken aan briachons...
Groetjes,
Dirk aka Swift