vrijdag, november 21, 2003

Het nieuws van de dag

Het nieuws van de dag

Mister Michael Jackson is een pedofiel. Nou moe, dat was toch al een tijdje duidelijk. Al is het inderdaad een feit dat iemand onschuldig is tot het tegendeel bewezen is, en dat het best mogelijk is dat den Jackson heel anders over kinderliefde denkt dan de meeste mensen, maar na het aanschouwen van de reportage over zijn leven een tijdje geleden, heb ik toch maar een bedenkelijk beeld van deze kindervriend. De sint is ook een kindervriend, maar als die voorstelt om een paar van de kinderen die in de supermarkt op zijn schoot gaan zitten mee naar zijn bed te nemen, dan zouden de meeste ouders (ik hoop allemaal) toch wel behoorlijk gaan steigeren, niet ?
Enfin, wellicht zal hij zich hier ook weer uitkopen (als je een borg van 3 miljoen euro met de glimlach kan betalen) en zal het weer op niets uitdraaien. En kan hij in zijn Pretpark Neverland weer rustig zijn 'ding' doen.

Maar eigenlijk is dat geen groot nieuws. Spijtig genoeg zijn er veel pedofielen en als er ooit eentje aan onze Bram komt, dan wring ik zijn nek om, maar wat er in Turkije aan het gebeuren is, is veel erger. Michael Jackson is een mediafenomeen, de echt pedofielen zijn veel erger, en de zinloze, bloedige aanslagen in Turkije (en wellicht is het nog niet gedaan), zijn veel erger. Onschuldige mensen die voor geen enkele reden de dood ingejaagd worden, ik kan er met de beste wil van de wereld niet bij. Maar ik heb het al eerder gezegd, ik zal die fundamentalisten nooit snappen. Dat je zoiets in naam van je religie kan doen, dat gaat mijn beperkt verstand te boven. Dan is de religie zijn doel wel voorbij gegaan.

Blogje ',','

Geen opmerkingen: