woensdag, december 10, 2003

Zie ik de lichtjes van de Kempen

Zie ik de lichtjes van de Kempen

Ik weet niet hoe het in andere delen van het land gesteld is, maar bij ons in de Kempen worden ze zot rond kerstmis. En al lang voor kerstmis. Dan beginnen ze hun hele huis te versieren met lichtjes, in alle vormen en kleuren, van sleeën met een kerstman tot rendieren, tot.... Je kan het zo zot niet opnoemen of ze hangen het aan hun huis. En pas op, ik heb daar niets op tegen, want wij hebben hier nu ook een paar lichtjes hangen. Maar dan enkel twee snoertjes in twee dikke buxusbollen voor de voordeur. Geen gekke, grote, gekleurde, ik weet niet wat voor toestanden.
En dan die verlichte kerstmannen in het raam (lijkt wel een kaberdouchke (of hoe schrijf je dat ;-)), of al die kerstmannen die tegen de huizen opklimmen. Het is er soms wel wat over. Maar ja, we leven in een vrij land, iedereen doet wat hij of zij wil, dus heb ik er niets op tegen. En pas op, het is soms best mooi en gezellig, maar hier en daar overdrijven ze wel.
Zoals in Itegem, daar zijn het heelder buurten die tegen elkaar op zoveel mogelijk lichtjes aan hun huis hangen. Ik denk dat Electrabel hier en daar een centraleke bij moet opstarten om dat allemaal brandend te houden. Een echte aanrader als je eens met je vrouw en kind door een helder verlichte buurt wil rijden zonder dat je ze de hele tijd de andere kant moet oplaten kijken.

Blogje ',','

Geen opmerkingen: