zaterdag, december 06, 2003

De zenuwen gieren door mijn keel ....

De zenuwen gieren door mijn keel ....

Want wat is het vandaag beste kindertjes ? Jawel, het is Sinterklaas ! En wie komt er hier vandaag aan huis ? Jawel, de echte Sint met zijn echte Pieten. Je zou voor minder zenuwachtig worden. Ben ik wel braaf geweest ? Wel, als ik daar heel eerlijk op moet antwoorden, dan denk ik dat het antwoord neen is. Absoluut neen. Dus vrees ik dat ik niet veel zal krijgen van de Sint. Als je andere kindjes pijn doet, dat heeft de Sint niet graag. Als je stoute dingen zegt, dat heeft de Sint niet graag. Als je andere kindjes verdriet doet, dat heeft de Sint niet graag.
Dus denk ik dat ik geen snoep en speeltjes ga krijgen. Integendeel, ik vrees dat ik nog van de roe ga krijgen.
Maar ik ga mijn leven beteren. Dat heb ik mij vanochtend voor genomen. Niet meer stout zijn, geen andere kindjes meer pijn of verdriet doen. En niet meer stilletjes in een hoekje gaan zitten, denkend hoe zielig ik toch wel ben. Nope, dat is voorbij, dat is gedaan. Ik ga braaf en lief zijn ! Yep, zeker weten. (of toch proberen )
En misschien krijg ik dan volgend jaar wel lekkers en snoepgoed van de goede, heilige man !

Blogje ',','

Geen opmerkingen: