zaterdag, december 20, 2003

Dat was op het nippertje

Dat was op het nippertje

Of we zaten zonder mazout, en dat in putteke winter, nie goe, nie goe bezig. Mijn eigen stomme fout hoor. Ik was echt in de veronderstelling dat wij in het voorjaar nog mazout ingedaan hadden en dan kon die nog niet op zijn. Maar ik dacht, ik zal toch nog maar eens nameten hoeveel er nog in de ton zit. Ikke dus de meetlat gepakt, deksel van de put, ton open en laat die meetlat maar zakken. Hmmm, dat klonk al verdacht hol, die galm had ik nog niet eerder gehoord.
En toen de meetlat terug omhoog kwam, zag ik direct hoe laat het was. Zeven centimeter zat er nog in. 7. Wat volgens een blaadje dat mijn jongste broer ooit voor mij uitgerekend heeft (want een ton is niet rechthoekig en dus komt 7 cm niet overeen met 700 liter of zo iets), overeenkwam met een 70 liter. Wat volgens ons gemiddeld verbruik (als ik goed gerekend heb) goed is voor een 5 ŕ 7 dagen. Hmm, nie goe bezig.
Ikke dus maar direct gebeld en maandag komen ze leveren. Hopelijk nog op tijd, anders zal het een koude kerstvakantie worden... En in het vervolg zal ik beter moeten opletten en niet zo op mijn geheugen voortgaan, want na opzoeking van de factuur van de vorige levering bleek dat het niet in het voorjaar was, maar wel 31/10/2002. Wat dus wil zeggen dat we al eens een hele winter met die ton gestookt hadden. En twee winters, dat gaat net niet.

Dus is onze eindejaarspremie er weer aan. Zeker met alle kadootjes die we vandaag overal zijn gaan kopen. Niet te doen, niet te doen, het is bijna degoutant, maar niet alles is een echt kadootje, heb mezelf nog maar eens in het nieuw gestoken en de nieuwe mixer was geen kado, de ouwe heeft gewoon de geest gegeven. Maar het is toch wel erg als je alles optelt hoeveel geld je op één dag kan uitgeven. Dat houden we niet lang vol, dit tempo

Blogje ',','

Geen opmerkingen: