dinsdag, december 30, 2003

De zatte laatste show

De zatte laatste show

Een experiment : laat alle gasten zich te goed doen aan Duvel en laat hen dan proberen normaal te doen. Voeg daar dan nog een portie ego en gekdoenerij bij en krijgt een bende die denkt dat ze zich gedragen als zatlappen, maar het eigenlijk niet doen. Toch niet helemaal. Al moet ik toegeven dat sommigen zich echt wel af en toe echt zat gedroegen. Ilse Van Hoecke sprak soms zelfs Limburgs en ik denk dat dit niet echt de bedoeling was. Dus waren ze misschien wel echt zat.
Maar iemand die zat is en probeert zich zat te gedragen, dat wordt soms een beetje belachelijk. Iemand die nuchter is en zich probeert te gedragen als een zatlap, dat trekt ook op niets, maar iemand die zat is en zich probeert voor te doen als iemand die zat is. Dat wordt echt belachelijk.
Maar het was op zich wel leuk. Onschuldig eigenlijk. Tijdvulling, maar ja, is niet elk programma tijdvulling ? Ja toch ? Waarvoor dienen die programma's eigenlijk anders dan om de tijd te vullen ? Voor niets toch.
Maar nu moet ik stoppen, voor ik onder invloed van de drank - ne goeie Sancerre - te filosofisch wordt. Want als zelf een beetje beschonken zijnd heb ik niet echt het recht om te lachen met mensen die zich voordoen als zatlappen, denk ik, niet ?

Blogje ',','

Geen opmerkingen: