dinsdag, december 02, 2003

Waar is het Olympische ideaal ?

Waar is het Olympische ideaal ?

Ik moet zeggen dat ik gisteren behoorlijk schrok toen ik hoorde dat Kim Clijsters niet zou deelnemen aan de Olympische spelen, alleen maar omdat hun sponsors geen overeenkomst konden bereiken !!!! Hallo ? Is er dan niet zoiets als : we gaan er voor de sport, niet voor het geld ? Of zie ik dat, in mijn jeugdige na?viteit totaal verkeerd ? Denkelijk wel, maar ik vind het toch vreemd.
Maar nu gaat een minister zich er mee moeien, dan zal het zeker snel opgelost zijn. Als de politiek zich met sponsoring en sport gaat inlaten, dan zijn we er. Zeker weten. Dan komt het snel in orde.
Misschien moeten ze Jean-Marie Pfaff er op afsturen, dan zal het zeker snel in orde komen, want als er iemand is die weet hoe hij zijn sponsors moet verzorgen, dan is het toch wel onze Jean-Marie.
Waarmee ik maar wil zeggen dat ik het niet snap. Dat geld voor gaat op dat ene sport evenement waarvan je nog zou kunnen denken dat het echt om de sport gaat. Maar klaarblijkelijk is ook hier de macht van het geld allesoverheersend geworden.
Spijtig, maar het is zo.

Blogje ',','

Geen opmerkingen: