zondag, december 28, 2003

2004

2004

Een nieuw jaar, een nieuw begin. Zo zeggen ze dat toch. Of niet ? Ik ben nooit zo'n voorstander van nieuwjaarsfeesten geweest, dat is allemaal zo opgefokt, kunstmatig, artificieel. Iedereen moet zo verdomd happy doen, iedereen is plots de vriend van iedereen, kussen, smakken, zoenen, kortom, er wordt wat afgelikt op oudejaarsavond.
Maar hoeveel te meer ik erover denk, hoeveel te meer ik besef dat een nieuw jaar toch wel een grote symbolische waarde heeft. Niet het feit dat iedereen zo uitgelaten is en de losbol moet uithangen, maar wel het symbool van het nieuwe begin. De kans om een blad om te draaien. Opnieuw te beginnen, de spons te vegen over de slechte dingen uit het voorbije jaar en je voor te nemen die dingen in het vervolg goed te doen.
Aan goede voornemens alvast geen gebrek. Die heb ik met hopen, zoals elk jaar, maar dit jaar toch wel enkele meer. Omdat ik dit jaar ook een grotere spons nodig heb...
Ik weet alleen niet of het allemaal zo makkelijk gaat. Of iedereen zo makkelijk kan doen alsof de dingen die verkeerd gelopen zijn, niet gebeurd zijn. En opnieuw kan beginnen. Ik hoop het in elk geval wel.
Men zegt dat kerst en nieuwjaar tijd van vergeving is. Wel ik hoop uit de grond van mijn hart dat de mensen die ik in 2003 gekwetst heb, de spons kunnen vegen over het gebeurde en mij een nieuwe kans willen geven.
Het is in elk geval één van mijn voornemens in 2004 niet meer zo den dommerik uit te hangen en me wat volwassener te gedragen. Dat zweer ik op mijn communiezieltje, of beter nog, op ons Brammeke. En dat wil wat zeggen...

Blogje ',','

Geen opmerkingen: