maandag, december 08, 2003

Huminity

Huminity

Iemand al van Huminity gehoord ? Mijn ex-collega El birto vroeg daar straks of ik dit kende. Niet dus. Maar ik ben er even naar gaan kijken en er zitten wel wat interessante dingen in. Het ondersteunt volgens mij de theorie dat iedereen iedereen kent in een beperkt aantal stappen. Zes als ik me niet vergis. Wel, hier gaan ze er ook van uit dat je een netwerk kan bouwen van alle mensen die je kent. Dat je in overzichten kan aangeven wie je allemaal kent en zo een heel netwerk uitbouwen.
Lijkt cool, maar zitten er geen addertjes onder het gras ? Als iemand er al ervaring mee heeft, let me know, maar anderzijds heb ik niet veel zin om de zesde instant messaging agent op mijnen bak te zetten, want binnenkort zit hij helemaal vol met die toestanden...

Update : Op aanraden van diezelfde Birt (via nog zo'n instant messaging toestand Skype (zie eerdere post), dus echt vocaal gesproken, bangelijk) het ding toch geinstalleerd. En ja, het is behoorlijk interessant om te zien hoe je via via toch met een boel mensen verbonden bent. Hoe je idd in zes stappen met heel veel mensen in contact komt. Echte loops heb ik nog niet veel gezien, maar dat zal nog wel komen.

Blogje ',','

Geen opmerkingen: