zondag, december 28, 2003

En ondertussen vordert 'Ghost' heel goed

En ondertussen vordert 'Ghost' heel goed

Dank u wel voor het vragen . Wat is Ghost ? Neen, niet die film met Demi Moore en Patrick Swayze die elk jaar rond deze tijd wel een paar keer op TV komt (al heb ik hem dit jaar nog nergens gezien) en die elke keer opnieuw weer talloze mensen (ook ik, ik geef het toe) de tranen in de ogen doet komen.
Neen, het gaat om de werktitel van mijn nieuwe boek. Het gaat over een geest, maar dan niet echt. Het gaat over een echte man. Die gevangen zit onder het puin van een gebouw dat is ingestort door een aardbeving. En het gaat over de reddingsactie en hoe hij in contact treedt met mensen heel ver van hem vandaan. En het gaat over de relatie tussen die twee mensen en hun relatie met de ex van de man. Lijkt dit nog ergens op ? Neen, wel spijtig, want ik vind het toch redelijk goed. Ja, goed zo, dan moeten jullie het boek zeker lezen als het ooit uitkomt.
Al weet ik niet of het dan nog 'Ghost' zal heten. Die titel zou mensen te zeer op het verkeerde been kunnen zetten. Ik zie nog wel. Ik ga dit eerst afmaken. En dan aan de volgende beginnen. Dan wil ik deel 1 van de Meriumbe trilogie afmaken. En dan nog een ander fantasy verhaal waar ik ook al anderhalf jaar aan bezig ben. En als die twee af zijn, dan zie ik wel wat ik schrijf. Dan heb ik zeven boeken waar het verhaal van af is. Waar wel nog wat schaafwerk aan is, maar waar het verhaal er staat. Dan kan ik er wel weer effe tegen. Niet ?
Al ben ik er zeker van dat ik het niet ga kunnen laten om dan toch weer nieuwe dingen te schrijven. Verhalen die uit de diepste geborchten van mijn brein naar boven geborreld komen, vechtend om een weg naar buiten te vinden, onderling strijd voerend om het eerst de eindmeet te bereiken. Niet wetend wie gaat winnen. En gelukkig weet ik dat ook niet. Dat zien we wel als ze naar buiten springen...

Blogje ',','

Geen opmerkingen: