zondag, januari 11, 2004

Stormfront

Stormfront

Het lijkt wel het seizoen van de stormen. Nu de storm in Vilvoorde in alle hevigheid woedt, of gewoed heeft, komt er nog een storm in het echte leven aan. Morgen gaat het stormen, waaien, hard waaien, met windsnelheden tot meer dan 120 Km/u. En dat is hard. We zien maar hopen dat er hier niets gaat waaien zeker.
Als ik dat hoor, moet ik altijd aan een liedje van Billy Joel denken. Stormfront, van de gelijknamige CD. Een schitterende CD, die ik al helemaal grijsgedraaid heb. Is in mijn ogen een klassieker, en iedereen die hem niet kent : shame on u.

De tekst is - zoals alle teksten van Billy Joel trouwens - schitterend. En hier te vinden. Ik vind het verdomd spijtig dat den Billy niet meer in deze contreien optreedt en geen nieuwe dingen meer opneemt. Ik vind hem één van de beste singer/songwriters van de vorige eeuw. Heb hem één keer live gezien in het Sportpaleis in Antwerpen en dat was een zeer memorabel concert (kan ook Vorst Nationaal geweest zijn, dat wil ik kwijt zijn, maar het concert zelf was beestig goed). Rockte als eender wie.

Enfin, dit maar om te zeggen dat we overal midden in de storm zitten. Allez, niet overal, hier in huis stormt het gelukkig niet. Hier is het rustig. Of is dit het oog van de storm en komt de rand ons nog ophalen ? We zien wel hé.

Blogje ',','

Geen opmerkingen: