donderdag, januari 22, 2004

Liften, Djembe en kritieken

Liften, Djembe en kritieken

Drie totaal uiteenlopende dingen, maar wel drie dingen die mijn avond een stuk bepaald hebben. Laat me met de liften beginnen. Ik moest op tijd weg zijn op het werk om onze Bram te gaan ophalen, maar toen ik in de lift stapte en op de -2 drukte, gebeurde er niets. Nog eens gedrukt. Weer niets. Hmm. Nie goe bezig. Dan maar de lift aan de andere kant gepakt, op -2 gedrukt. Niets, noppes, niks, nada. -3, ook niets. -1 nog minder.
Hmmm, wat is dat hier. Dan maar de Mark gebeld. Ja, ik weet het, ze zijn de lift aan het herprogrammeren en dat is nog niet gelukt. Ja, zo kan het wel. Ik moet naar de -2. Dus zouden ze de nooduitgangen openzetten. Maar welke en waar ? Niet op wachten, gewoon door de voordeur naar buiten, helemaal blokje omlopen, langs de inrit naar binnen en dan naar de -2. Om eindelijk te kunnen vertrekken, in Schiplaken voor de open brug te staan en nog een paar keer voor een gesloten spoorweg te moeten wachten. Maar ik ben thuisgeraakt. Op tijd.

Dan de Djembe. Heb vanavond mijn eerste les gehad. En het was leuk. Echt leuk. Ik kan er nog niet veel van, maar dat komt wel. Als ik den Patrick mag geloven, dan gaat dit na een aantal weken al veel beter gaan. En om thuis te kunnen oefenen, heb ik dan maar ineens een Djembe gekocht. De mensen met gevoelige oren in de buurt zijn gewaarschuwd.

En dan de kritiek. Een slechte kritiek. Op Meriumbe natuurlijk. Van een of andere Ollander. Tja, dat hoort er bij zeker ? Af en toe afgekraakt worden. Dat overkomt de grootsten. Al ben ik het natuurlijk absoluut niet eens met wat die ollijke Ollander allemaal schrijft. Het boek zou te Vlaams zijn. Ja moe, kan het anders ? Ik ben een Vlaming. Moet ik toch niet voor de Ollandse markt er allemaal "nou's" en andere van dat soort rijke woordvormen in te voegen ? Daar doe ik niet aan mee. Ik heb mijn trots. Enfin, ik ga er niet van wakker liggen, ga ze morgen eens rustig nalezen, maar ze klopt niet. Ze staat loodrecht op de feedback die ik krijg van de mensen die het boek gelezen hebben en van een aantal andere critici. Och, iedereen heeft recht op zijn eigen mening. Zolang de mensen die het lezen het maar goed vinden. Dat is het belangrijkst. Ik denk er niet aan om hierdoor het schrijven op te geven. Daarvoor is het veel te leuk. Neh !

Blogje ',','

Geen opmerkingen: