maandag, januari 26, 2004

Het Hof van Commerce en Battlestar Galactica

Het Hof van Commerce en Battlestar Galactica

Wat hebben die twee nu met elkaar te maken, hoor ik je vragen ? Wel, de nieuwste single van het Hof van Commerce gebruikt de muziek van Battlestar Galactica als basis. Die steeds terugkeert. Mooi, heel mooi, weer wat jeugdsentiment dat naar boven komt. Dat hebben ze mooi gedaan. Filip Kowlier en zijn kompanen.
Wat me bij een ander nummer van de Fluppe brengt : Mien Maten. Een heel goed nummer. Niet altijd even verstaanbaar, maar als je er even goed naar luistert, dan doet het je toch wel iets. Mij toch in elk geval. Maar ik ben dan ook sucker voor goede songteksten. De muziek is heel belangrijk, maar de tekst minstens even belangrijk. Ik luister er ook echt naar en ken ook heel veel teksten uit mijn hoofd.
Het is heel vreemd, maar ik ken oneindig veel songteksten uit mijn hoofd, kan ze bijna allemaal meezingen, maar kan me soms niet herinneren hoe mensen die ik heel vaak tegenkom, heten. Er zal wellicht wel een verklaring voor zijn, een ander deel van mijn hersenen dat ik gebruik wellicht, maar ik snap het niet. Of is dat de aftakeling, het begin van het einde ? Is ook mogelijk. Ik ben nu eenmaal niet meer van de piepjongsten hé

Blogje ',','

Geen opmerkingen: