maandag, september 15, 2003

Pearl Jam
Speelt Jeremy op de achtergrond, na Alive en een paar nummers van the Counting Crows. Zeer goede muziek, helpt me afkicken van weer een drukke dag op het werk. Mailmigraties, meetings, dicussies over vieze boekskes (ik niet hoor ;-), en allerlei andere toestanden. Dan heb ik het effe nodig om af te kicken.
En aangezien de gemeente morgen het papier komt rondhalen, heb ik maar van de gelegenheid gebruik gemaakt om wat op te ruimen en een heleboel oude Clickx nummers buiten te keilen. Enkel de Clickx Extra en een paar andere nummers bijgehouden. Op den duur heb je zo'n gigantische stapel liggen, waar je toch nooit iets mee doet. Alle nummers van Netwerk, de deur uit. Niet dat ze niet goed zijn, integendeel, maar je kan toch nooit meer terugvinden wat je zocht.
Alleen de nummers van EOS behouden en een paar speciale Trends nummers, over beleggingen (niet dat ik geld heb) of de waarde van de huizen of wat een appartement aan de kust kost (niet dat ik dat kan betalen). En dan mijn kast met romans nog eens herschikt en de boeken over babies en hoe hun eerste levensjaar door te komen naar de logeerkamer verwezen. Daar hebben we nog wat plaats in een kast en daar zijn ze neergeploft. Het probleem verleggen, noemen ze dat. Maar ik heb toch wel wat weggegooid ook hoor. Er is weer wat meer ruimte, laat de nieuwe tijdschriften maar komen, ik kan ze weer een tijdje opstapelen.
En ondertussen is Prince op de achtergrond bezig aan een lange, vieze versie van Get Off. Niet te doen die kerel, maar wel goed. Heb hem al vier keer live gezien en ik moet zeggen dat het over het algemeen zeer goed meeviel. De eerste keer, in het Sportpaleis, was nog altijd de beste, als hij op de tonen van Alphabet Street in een witte limo de zaal binnengereden komt en dan meer dan 2 uur non stop nummers aan elkaar rijgt zonder stoppen, adembenemend. We waren er echt stil van. De volgende concerten (1 keer Werchter, 1 keer Gent en nog eens Sportpaleis) waren ook ok, maar hebben nooit meer dat niveau gehaald. Maar ja, zo is dat met een eerste keer hé, die blijft je bij ;-)
Blogje ',','

Geen opmerkingen: