zaterdag, september 06, 2003

File in de Kempen
En velen zullen het geweten hebben. De E313 werd dit weekend afgesloten ter hoogte van Olen, dus moest iedereen er ofwel in Olen ofwel in Westerlo af. En er stond een hele lange file op de E313, we zijn er een paar keer overgereden, lange rijen stilstaande auto's, er zijn leukere manieren om de zaterdagnamiddag door te brengen.
En wij moesten net in Geel zijn, vlak achter de afrit van de E313. En we hebben het geweten. Een hele tijd aanschuiven en de politie liet enkel de auto's door die van de autosnelweg afkwamen. De sukkelaars die op de gewone wegen stonden aan te schuiven, moesten gewoon wachten, niets aan te doen. Mijn vingers jeukten om eens goed te toeteren (met mijn waterscooter haha) op die mannen, maar ik vrees dat dit niet veel zou uithalen, integendeel. Dus heb ik me nog net kunnen beheersen.
Na onze boodschappen dan maar via een andere weg gereden. Met behulp van de GPS, is toch een leuk hebbedingetje ;-) en zo de file rond de oprit helemaal vermeden, volledig langs kleine andere wegen gereden tot in Tongerlo. Waar net toen we er aan kwamen een 'zwaantje' (ook wel gekend al bereden politie) aankwam om een troep motorrijders door te laten. Meer dan honderd waren het er, in convooi, op hun gemakske, maar eens zij voorbij waren, hing daar nog een hele karavaan auto's achter die ook niet doorkonden. Dus daar ook maar gewacht en de auto stilgelegd (ik ben een groene jongen hé). En na veel wachten en veel aanschuiven toch eindelijk overgeraakt en zijn we weer thuisgeraakt.
En nu Blogger eindelijk weer tekenen van leven begint te vertonen, want ik kon er de hele namiddag niet op, kan ik eindelijk mijn relaas doen.
Toch wel een spannend leven dat ik heb hé, niet te doen ;-)
Blogje ',','

Geen opmerkingen: