zondag, september 14, 2003

Onthaasting
Zo kan je deze namiddag wel noemen. Een ideaal moment om tot rust te komen en aan andere dingen te denken dan mailmigraties en boeken. Een BBQ met één van de koren van Els in het rustige en landelijke Morkhoven. (ook bekend van minder onfrisse dingen, maar dit koor heeft hier niets mee te maken).
Een BBQ waar gezongen werd en gedanst, maar in de eerste plaats : goed en veel gegeten en gedronken. Wat aan enkele leden te zien was ... En daarna was het muziekkwis. Den Dirk had zijn computer meegebracht met Midi files en het was aan de leden om te raden wel liedje het was. En natuurlijk wist ondergetekende een redelijk aantal liedjes, want, in alle bescheidenheid, ik ben een kleine wandelende muziekencyclopedie (toch van het populaire genre), want in mijn jonge tijd kende ik alle liedjes die er te kennen waren. (en met populier bedoel ik niet Vlaamsche schlagers, maar wel het Donna & Stubru werk).
Het was leuk, en vooral ontspannend, de ideale manier om - samen met een klappeke met de vrienden - mijn gedachten te verzetten, alhoewel het af en toe natuurlijk wel over het werk ging.

En dan nog naar de kermis met onze Bram. Die vond het superleuk. Vanmorgen zei hij nog "Dit is mijn favoriete dag." Hij zit al weken te vragen hoevaak hij nog moest slapen voor het kermis was. En nu was het eindelijk zover. Eendjes vissen, ballen gooien, het leverde hem een Bob de Bouwer (alhoewel geen echte ;-), een flipperkast (toch een kleintje) en een jachtvliegtuig op, dat notabene nog echt iets deed. Een propeller achteraan (?) stuwde het met veel moeite over een gladde vloer vooruit. Maar wel met veel lawaai, en dat is voor die mannen het leukst natuurlijk.
En dan het lunapark. Nog nooit eerder ingeweest. Niet te doen. Al die schietspelen en racetoestanden. Wild was hij er van. Maar hij is er nog wat klein voor (en ik ben er te groot voor, zoals ik heb ondervonden toen ik mijn benen niet kwijt geraakte en enkel aan de gas kon, maar mijn linkerbeen niet gewrongen kreeg om tot bij de rem te komen). Wat niet belette dat hij er niet weg wilde en het veel moeite kostte om hem buiten te krijgen.
Het enthousiasme van onze kleine kerel was gewoonweg fantastisch. Alles was even leuk en mooi. Dat doet je beseffen wat echt belangrijk is in dit leven en dat het niet veel zin heeft je druk te maken in de kleine beslommeringen die eigenlijk niet belangrijk zijn. Gewoon oplossen en verder gaan.
En morgen gaan ze met het klasje naar de kermis en dinsdag gaan wij nog eens terug. Dan zal het wel genoeg zijn voor een tijdje en kan hij er weer tegen tot volgend jaar.
Blogje ',','

Geen opmerkingen: