zondag, januari 11, 2004

Battlestar Galactica

Battlestar Galactica

Dat was nog eens een serie. Van de eerste tot de laatste aflevering heb ik gezien. Daar bleef ik speciaal voor thuis. Hoort thuis in het rijtje als Buck Rogers en Star Trek, maar dit vond ik toch wel één van de betere series, al heeft ze nooit zoveel aanhang gehad als Star Trek. Met Starbuck aka Dirk Benedict, later nog opgedoken als 'Face' in het waanzinnige 'The A-Team', al evenzeer een van mijn favoriete series.
Ik weet nog heel goed dat de eerste aflevering van Battlestar Galactica, wat eigenlijk een film was, een enorm grote indruk op mij gemaakt heeft. Hoe de Cylons het bestand met de mensen zomaar opbliezen en hen bijna uit de ruimte knalden. Dat kon toch niet !
En wat zag ik nu net in de reclame van Carrefour ? Dat Battlestar Galactica, the movie nu op DVD uit is. Die moet ik mij toch eens aanschaffen. Al vrees ik dat het wel eens zou kunnen tegenvallen. Dat ik de mythe misschien beter laat leven en de film niet opnieuw bekijk, daarmee de magie van al die jaren verjagend. Ik weet het nog niet. Maar als iemand mij een kadootje wil kopen, dit mag altijd wel. Ik kan de DVD nog altijd koesteren, een ereplaatsje geven, zonder hem te bekijken, da's ook wel leuk.
Ook de tweede serie, waar ze op zoek gaan naar de aarde, was nog zeer te pruimen. Het was goed, leuk, maar het moet zo blijven, een herinnering, want als we dit nu bekijken met hetgeen we nu weten, dan valt dit toch tegen.

Blogje ',','

Geen opmerkingen: