dinsdag, februari 08, 2005

RDS, TP, TA en dies meer

Meer dan drie jaar rij ik nu al met deze wagen (een buske volgens velen ;-). En al die tijd ben ik op zoek geweest hoe het toch komt dat als er verkeersinfo komt, de CD of radio niet onderbroken wordt en de verkeersinfo niet gegeven wordt.
Alle instellingen heb ik al geprobeerd, maar niets te vinden. Een keer heeft het gewerkt, in Zwitserland. Voor de rest nooit. Wat wel werkte, was dat het verkeer opgeslagen werd via TIM als de radio op Donna stond en de CD opstond. Maar onderbreken deed hij niet.
Tot ik gisteren eens een paar zenders in de TP lijst van mijn radio gezet heb, in plaats van in de FM lijst. En rara, wat denk je? Jawel, ineens werkt het. Het stond daar al die tijd ik koeien van letters voor mijn neus. TP oftewel Traffic Programme, het systeem om verkeersinfo weer te geven, was gewoon nooit ingevuld. Hoe dom kan je wezen?
Enfin, soit, nu is het dus in orde en kan ik nog een paar maanden genieten van deze functie, tot ik in het najaar een andere wagen krijg en ik waarschijnlijk weer drie jaar nodig heb om uit te vissen hoe die dingen werken.
En ik ben nochtans niet zo dom als ik er uitzie.
En voor zij die wat meer willen weten over al die afkortingen en spullen, hier is een leuke site daaromtrent.

Blogje ',','

Geen opmerkingen: