zaterdag, februari 05, 2005

Draadloze kabels

Krijgt u soms ook dat gevoel? Dat u alle kabels die zich in uw buurt bevinden zou willen in de vuilbak smijten en alles draadloos zou willen doen? Want alle kabels hebben om een of andere onverklaarbare reden altijd de neiging om in de war te geraken. Zich te vermengen met andere kabels, zich overal rond te kronkelen en hopeloos in de knoei te geraken.
Wel, ik weet niet of u in dat geval bent, maar ik in elk geval wel.
Vanavond Het Eiland op mijn pc opgenomen. Ik heb nog een video, maar aangezien ik deze aflevering en die van volgende week op DVD wil branden (voor een iemand die het land uit is (wezen skien, de gelukkige :-), en de kwaliteit wel beter is als je dat rechtstreeks op harddisk brandt ipv eerst via de video op te nemen en dan te capturen op harddisk, heb ik gebruik gemaakt van mijn Compro USB Video Mate Live.
Een toestel dat ik een tijdje geleden aangeschaft heb om de oude video's van den Bram op te nemen op DVD, en dat ik - tegen mijn eigen verwachting in - eigenlijk behoorlijk veel gebruik. Veel meer dan ooit gedacht. Om alle mogelijke video's (VHS en video8) over te zetten op DVD, maar nu ook om TV te kijken en op te nemen. Zeer handig.
Behalve dat de coax kabel die ik vanmorgen in de Carrefour gekocht heb (die waar ik gisteren te weinig geld voor bij had ;-), eigenlijk te lang is (10m) en storing geeft als ik dat in de bureau wil opnemen waar al mijn gerief staat. Heel slecht beeld.
Dus, wat doe je dan? Wel, de hele nest verhuizen hé. En een korte coax gebruiken. Compro, laptop en externe hard disk (om mijn HD in de laptop te sparen, want als je begint te capturen gaat dat enorm snel), alles de living in. Deze aflevering is zo'n 4 GB aan data. Maar dan wel aan hoogste kwaliteit.
Het nadeel van deze hele verhuis is dat je met al die kabels zit. Drie voedingen, twee usb kabels, muis en coax kabel. Ne hele wirwar.
Maar het is gelukt, vrij goed zelfs. Dus ga ik dat zaterdag ook zo doen. En dan op DVD zwieren en bezorgen aan de gelukkige die op dit ogenblik ergens in Oostenrijk op skivakantie is. Maar op dit ogenblik waarschijnlijk zwaar in den apr?s ski zit ;-)
Waarmee ik maar wil zeggen (voor het geval dat nog niet duidelijk zou zijn), ik haat al die kabels en zou er wel wat voor over hebben, mocht alles gewoon draadloos kunnen.
Dus als iemand een draadloze vervanger kent voor een coax kabel, zou ik heel dankbaar zijn. En neen, niet die dingen waarmee je draadloos tv kan kijken, want daarvoor heb je altijd een actief apparaat nodig. Wat ik nodig heb, is een zendertje dat je in de coax stekker kan steken. Nog niet gevonden.
Maar soit, doet er niet zo veel toe, indien nodig, verhuis ik die hele handel wel. Valt eigenlijk wel mee, maar wou gewoon een beetje zagen over kabels ;-)

Blogje ',','

Geen opmerkingen: