woensdag, februari 02, 2005

Een oude vriend komt eten...

Met deze woorden neemt Hannibal Lecter afscheid van Clarice in de klassieker 'Silence of the lambs'. Zoals iedereen, had ik deze film uiteraard al een paar keer gezien, maar het is en blijft een klassieker. Met een schitterende Jodie Foster en een onovertrefbare Anthony Hopkins. Hij blijft een van mijn favoriete acteurs aller tijden.
En die gestoorde psychopaat, wel die had ook een leuke rol. Als ik ooit nog eens zou acteren, zou ik zo een rol ook wel eens willen proberen. Ik weet niet of ik het kan, maar ik denk dat het zeer leuk moet zijn. Een rol waar je je echt in kan uitleven.
Schitterende film, al vond ik het vreemd dat Kanaal2 het blijkbaar nodig achtte om te moeten knippen in een van de meest beklijvende scenes uit de film. Deze waar de psychopaat naakt aan het dansen is, met zijn jongeheer weggestopt tussen zijn benen, zodat hij net een vrouw lijkt. Niet dat ik deze scene persé wil zien omdat ze mij zou opwinden, dat niet, maar ze past wel heel sterk in het verhaal en geeft heel goed aan hoe ziek deze vent wel is. En het is nu niet dat er niets te zien is op Kanaal2 dat niet meer 'open en bloot' toont hoe het menselijk lichaam in elkaar zit.
Maar soit, ze zullen denken dat er veel kinderen aan het kijken zijn rond middernacht.
Maar ook zonder deze scene blijft het een aanrader!

Blogje ',','

Geen opmerkingen: