vrijdag, februari 04, 2005

Ambetante situaties...

Vandaag effe met mijn mond vol tanden en een hoofd als een tomaat in de Carrefour gestaan.
Na de karnavalstoet van onze Bram in school - waarbij het hele dorp vol bergen confetti gegooid is, een smurrie die pas bij de volgende regenbui zijn grote waarde zal tonen... - nog effe snel naar de Carrefour om een Firewire kabel te halen om de reisvideo's van den David op DVD te kunnen zetten.
Ikke dus rustig een firewire kabel gezocht - en gevonden -, nog een lange coax kabel in het mandje gelegd en toen nog effe langs het speelgoed (want dat had ik Bram beloofd).
Zoals gewoonlijk kon hij niet erg goed kiezen, maar na effe was zijn keuze dan toch een een doos Lego (hoe kan het ook anders) van Spiderman gevallen.
Dus, wij hup, op naar de kassa, waar gelukkig niet te veel volk stond. Naar goede gewoonte voel ik eerst effe naar mijn portemonnee voor ik aan de kassa kom en toen kreeg ik het toch wel effe koud en warm tegelijk. Ik had dat klereding niet bij!!!. Stom hé. Echt stom. Zonder rijbewijs, paspoort en vooral zonder geld op stap.
Hmmm, niet goed. Kleingeld bij? Ja, een beetje. Effe tellen hoever ik geraakte. Zo'n 12 euro en nog wat kleine nikkel. Daar kwam ik niet mee toe natuurlijk.
Dan moet je keuzes maken natuurlijk. En geen gemakkelijke, zeker niet voor de Bram. Want de Firewire kabel had ik wel nodig. De Coax pas morgen en dat speelgoed, wel ja, dat ligt natuurlijk heel moeilijk voor een kereltje van bijna zes, maar hij heeft het moeten terugzetten. Maar, met het plechtige belofte dat we morgen terugkomen om zijn lego (en de coax kabel) de kopen.
Aan de kassa het nog effe warm gekregen, want ik dacht dat die firewire maar 9 euro kostte en het was 12,99. Maar met die kleine nikkel kwam ik er net.
En volgende keer let ik wel op dat ik mijn portemonnee bij heb. Dat soort toestanden krijg ik liever niet voor. Nog een geluk dat ik het voor de kassa gezien heb, maar niet voor herhaling vatbaar.

Blogje ',','

Geen opmerkingen: