vrijdag, augustus 29, 2003

Wie wordt miss zomeruur ?
Ik dacht dat ik al alles gezien had op VTM, maar het houdt niet op. Het stopt nergens. Net nadat "Keeping up appearances" gedaan was - nog altijd één van mijn favoriete programma's, omdat het de draak steekt met mensen die het uiterlijk belangrijker vinden dan het innerlijk - even rondgezapt en wat zien we : een programma (of een onderdeel van een programma, ik wil het zelfs niet weten) waarin Miss Zomeruur verkozen wordt.
Je kan kiezen uit : Miss Bakkersfee, miss elegantie of miss Dahlia. Blijkbaar is dit al een tijdje aan de gang. Niet te geloven. En dan te bedenken dat mensen hun zuurverdiende centjes op smssen aan dit soort nonsens. Arm Vlaanderen.

En wat is het volgende : miss schroevendraaier, miss tandenborstel, miss week van de zwakke weggebruiker, miss week van de overstekende padden, miss Annexatie van Vlimmeren (hé Smintjes ;-), sinds vandaag ex-collega :-(, miss spammail of miss popup.
En ga zo maar door. Je kan het zo zot niet bedenken of het komt op TV. Eigenlijk zou ik dat wel graag willen doen, gewoon de meest onnozele en zotte invallen die in mijn hoofd komen, uitwerken en er iets mee doen.
Nu, als ik eerlijk moet zijn, dat is wat ik met mijn boeken doe, dus waar haal ik eigenlijk het recht om hiermee te lachen ? Ik weet het niet, maar ik vind toch dat dit niet aan mij besteed is. Dus als er mensen zijn die hier naar willen kijken en die geweldig vinden, be my guest, het zij zo, maar ik kan het niet goed vinden.
En misschien beginnen ik wel pretentieus te worden, is mogelijk, maar da's dan mijn probleem nietwaar. In elk geval, als ik iets schrijf, zal ik toch altijd proberen het iet of wat niveau te geven, dan denk ik toch, en zal ik proberen niet zomaar iets te schrijven, gewoon omdat er wellicht mensen zijn die dit slikken zonder na te denken, want die richting is VTM toch wel sterk aan het uitgaan. Laat het op je afkomen, denk er niet bij na, en als het voorbij is, is het ook voorbij, niets om je je later nog te herinneren. Zoals er nog wel dingen in het leven zijn ;-)
Kijkcijfers is het enige dat telt, en ergens is dat logisch voor een commerciele zender, maar er is toch zoiets als trots van een programmamaker ? Ik wil ook graag dat mijn boeken goed verkopen, maar daarom ga ik nog niks schrijven waarvan ik zeker ben dat het verkoopt, en copy van een andere schrijver of sex en moord om de sex en de moord. Niet om de plot in het verhaal.
Enfin, ik lig er niet van wakker, maar ik verwonder mij nog elke dag over het soort programma's dat er gemaakt wordt. Zonder veel niveau, brood en spelen, opium voor het volk, hou ze dom, hou ze bezig, dan doen ze ondertussen niets anders slecht. Och ja, als de mensen die het graag zien gelukkig zijn, dan ben ik het ook. Live and let live, is mijn motto, maar ik kan het toch niet laten mij hier vragen bij te stellen ;-)
Blogje ',','

Geen opmerkingen: