zondag, augustus 24, 2003

Mijn eerste recensie is binnen
en verdorie, ze was nog lovend ook. Zeer lovend, noemde mijn uitgever ze gisterenavond toen hij ze doorbelde. Ik in de wolken natuurlijk (zoiets als "Plop in de wolken", maar dan anders ;-)
"Luc Vos is een veelbelovend schrijver, die een verhaal kan vertellen en spanning kan opbouwen." Dat waren de hoofdlijnen en dan waren er nog wat kleine dingetjes en een paar kritieken op woorden en zinnen, maar niets fundamenteels. Je kan je niet voorstellen hoezeer ik nu in de hemel ben. Ondanks de pijn in mijn schouder die me deze nacht wakker gehouden heeft (waarschijnlijk ook nog een kadootje van mijn vriend de Teek), voel ik me toch wel goed. Logisch, niet ? Ik had verwacht dat het slecht ging zijn (natuurlijk geloof ik wel in mijn boek, maar ik moet realistisch zijn hé, ik denk niet dat iemand er echt op te wachten zit), maar dat het zo goed zou ontvangen worden, valt toch wel goed mee.
En ja, dit is nog maar de eerste recensie, maar toch. Wellicht komen er ook nog slechte, maar het is toch al een meevaller. En oh ja, wie heeft dit geschreven ? Dat was Peter Motte, hoofdredacteur van De Tijdlijn een literair tijdschrift dat zich vooral met fantasy en science fiction bezighoudt. Een behoorlijke referentie in "het milieu".
Dus kan je je wel voorstellen dat ik er vannacht van gedroomd heb. Maar ik sta nog met beide voeten op de grond hoor. Ja ja, ik ben nog geen bestsellerauteur, verre van, maar het is toch wel leuk. Heel leuk zelfs.
En voor diegenen die het nog niet wisten (ik weet het, ik zaag tot in het oneindige, maar ik moet toch reclame maken, hé), mijn boek heet Meriumbe, en kan hier besteld worden.


Blogje ',','

Geen opmerkingen: