zaterdag, augustus 30, 2003

Help, ik heb een overdosis
reclame door mijn strot gewrongen gekregen. Dat is toch echt niet te doen. Vanavond een heel avondje VTM gekeken (ik beken, ik ben schuldig, ik kan er niet meer voor liegen ;-), omdat er een goede film was (verzachtende omstandigheden . The man in the iron mask.

Was niet slecht. Ik ben niet zo'n ridderfilmfan, maar dit vond ik wel goed. Dus dat was ok. Maar voor, tijdens en na de film, welgeteld 5 keer (het kunnen er ook 6 zijn) dezelfde reclameblok. 5 keer die kerel van Telenet die met zijn oude Volvo een container en een BMW ramt, 5 keer dat bejaardenkoor dat onder invloed van Mora een verjongingskuur gekregen heeft en een serieuze overdosis hormonen.

5 keer reclame voor Theramed, Fa, Fructis en natuurlijk ook Belgacom met hun oude telefoontoestellen die ze nog ergens uit een stock gehaald hebben, waar ze er wellicht nog een paar honderdduizend liggen hebben.

Dat er reclame is, ok, daar kan ik mee leven, en sommige van die filmpjes zijn ook best grappig, maar niet als je ze 5 keer of meer op 1 avond voorgeschoteld krijgt. Dan is het leuke er echt wel vanaf. Ik begrijp niet dat die reclamemakers niet snappen dat het op den duur irritant wordt. Bij mij toch en ik denk dat er nog zo mensen zijn. Of weten ze dat er zoveel weggezapt, plaspauzes ingelast of de bier of wijnvoorraad geplunderd wordt tijdens de reclameonderbrekingen dat ze het zo vaak moeten tonen om het toch 1 keer bij de mensen binnen te krijgen ? Ik weet het niet, maar ik mag geen wijn drinken op mijn anti-Lyme medicijnen, dus daar kan ik niet aan meedoen. Om het kwartier gaan plassen moet ik niet, en ik ben op dieet, dus meer dan een rijstkoek en een potteke yoghurt was er voor mij niet bij.
Misschien dat ik daardoor zo'n sjagrijnige oude zak aan het worden ben, ik weet het niet, maar het werkt me gewoon wat op mijn zenuwen. En mij niet alleen. En de mensen die mij kennen, weten dat ik eigenlijk best verdraagzaam ben (ik hoop toch dat ik niet als een sjagrijnige oude zak gezien wordt , maar hier kan ik me soms toch aan storen. Maar niet van wakker liggen hoor.
Pas op, ik schiet hier nu veel op VTM en ZO erg is het nu ook niet, maar er is toch wel een duidelijk niveauverschil tussen VTM en TV1 & Canvas. Heel duidelijk. Dus kijk ik er heel weinig naar. Behalve Lili en Marleen dan natuurlijk, dat vind ik (en Els vooral) heel goed. Gewoon, pretentieloos amusement, waar je nog eens mee kan lachen en zelfs af en toe een traantje wegpinken (ouwe softie die ik ben). Maar daarbuiten ? Al die praatprogramma's en shows zijn niet aan mij besteed.
Een goede kwis, dat is wel leuk. Maar het moet ook nog een beetje een uitdaging zijn, in plaats van de nadruk op de show te leggen.
En nu ga ik ophouden met zagen en ik zal proberen mijn volgende bijdrage positief te maken, anders wordt ik helemaal een (nog maar eens sjagrijnige oude zak.
Blogje ',','

Geen opmerkingen: