zaterdag, augustus 02, 2003

De strijd met de Woodboy
Is gestreden. Vanochtend ons parket in de living geboend. Een heel werk, maar één keer per jaar moet het toch gebeuren. Dus wij (vooral Els) de hele living al leeggehaald, tapijten weg, speelgoed weg, tafels en stoelen weg, zetels opzij (wegens te zwaar) en dan inwrijven met boenwas. Ikke ondertussen een boenmachine gehaald (den Woodboy nietwaar), en waar anders dan bij den Cevo. Ttz, bij Cevo Rent, een onderdeel van de Cevo, waar ze dat soort machines verhuren.
En ik eraan begonnen, maar me toch een beetje misrekend. Vroeger deze we dit altijd met vast boenwas en dat ging goed, maar nu was het vloeibare boenwas en daar liep onze Woodboy precies een beetje op vast. Maar de madam van Cevo Rent had nog andere borstels meegegeven, en dus die eerst geprobeerd en dan het wollen boenlapje, en dat ging veel beter. Weer wat geleerd nietwaar. Wat is het leven toch mooi, elke dag iets nieuws kunnen leren.
En nu ga ik naar Herentals, op zoek naar een MIDIstekker om mijn Yamaha keyboard aan Els haar computer te hangen. Vroeger hing die aan een Atari en die heeft standaard twee midi poorten, maar ne pc heeft dat niet. Ik heb de afgelopen week al talloze computerwinkels gedaan, maar niet te vinden. (vaak kijken ze zelfs alsof ze het in Keulen horen donderen, wat me toch wat verbaasd, zeker als ze dan zeggen dat ze zelf een keyboard hebben en die aan een computer hangen, maar hoe, dat weten ze niet. En dat voor mensen die een computerwinkel hebben, ik durf me vragen stellen. Voor de rest waren ze wel zeer behulpzaam en correct, maar dit kleine detail viel me gewoon op.)
En als we dit vinden, kunnen we eindeloos muziek maken en rechtstreeks op computer de partituur uitschrijven. Dankzij de wonderen der techniek. Fantastisch toch gewoon.
Blogje ',','

Geen opmerkingen: