zondag, juni 15, 2003

Zonneklepjes
Kennen jullie dat ? Van die zonneklepjes die je op je bril zet ? Vandaag op weg naar mijn moeder nog een prachtexemplaar gezien in een voorbijrijdende auto. Een oudere vent met een bril op en daar van die klepjes op die ongeveer dubbel zo groot waren als de bril zelf en met een mechanisme dat hem toeliet om die klepjes omhoog te zetten. Toch gewoon prachtig. Not. Ik doe dat nog niet op al geeft er iemand mij veel geld voor. Ik kan niet begrijpen dat iemand dat op zijn neus wil zetten, want het zicht daarvan is toch ronduit belachelijk.
Ik moet toegeven, toen ik pas een bril had, heb ik ook zonneklepjes gehad. Maar er was toch een groot verschil : de mijne waren op maat gemaakt, even groot als de bril (die toen ook wel veel te groot was, maar soit) en ze konden niet omhoog kleppen. Is er een mooier zicht dan zo'n oudere vent met z'n klepjes omhoog ? Ik vind dat altijd hilarisch en moet me altijd inhouden om zo iemand niet in z'n gezicht uit te lachen. Wat ik natuurlijk niet doe, want ik ben deftig opgevoed, maar het is echt geen zicht.
Ik vind dat ze een wet moesten maken die dit soort dingen verbood. Net zoals een aantal onmogelijke combinaties van schoenen, sokken en korte broeken, maar da's dan weer een ander verhaal.
Voor de rest was het een rustige dag, zoals gezegd, een toerke gaan fietsen, maar toen is onze Bram wat ziekjes geworden, hij begon koorts te maken en we hebben hem dan maar de hele namiddag in z'n bed gelegd. Tegen de tijd dat ik terug thuis was van mijn moeder was hij gelukkig al wat beter. Koorts was er nog, maar hij was terug vinnig. En nadat we nog een paar flessen wijn gekraakt hadden met het bezoek van een tante en nonkel die net terug waren van een vakantie op Malta, heb ik nog de duikboot van Cam en Ogel
mogen maken. Da's geen sinecure, al heb ik het boekje erbij, want alle Lego zit samen in 1 grote doos. En daar zit in : een stuk of 7 auto's van Jack Stone en een 3 of 4 ('k ben de tel kwijt) duikboten van Alpha Team. Allemaal stukjes die op elkaar gelijken, maar toch weer anders zijn. En oh wee als ik een stukje van de verkeerde duikboot aan een andere hang, dan heeft onze Bram het gezien en kan ik opnieuw beginnen. Dat kereltje heeft een ongelooflijk gevoel voor detail en een monstergeheugen. Iets wat van zijnen ouwe knakker dezer dagen niet meer kan gezegd worden. Enfin, ik heb de twee duikboten kunnen maken en al de rest is terug in de grote doos, en den Bram in zijn bed. Hopelijk is hij snel weer beter, want zondag is het schoolfeest in Heultje en dan moet hij er zijn, willen of niet.
Blogje ',','

Geen opmerkingen: