donderdag, juni 19, 2003

Zo kan ik het ook !
Parlement geeft Berlusconi immuniteit schrijft De Standaard vandaag. Leuk, zelf van alles en nog wat mispeuteren, en dan, als machtigste man van Italie, gewoon zelf een wet laten stemmen die er voor zorgt dat je onschendbaar wordt. Dat is een fantastisch idee, een bevestiging van alle democratische waarden, echt, het bevestigt mijn vertrouwen in de politieke leiders van deze wereld.
NOT
Hoe is dat toch mogelijk ? Kunnen die mannen zich nu echt alles permitteren ? Bush zorgt er voor dat er geen enkele Amerikaan voor oorlogsmisdaden kan veroordeeld worden, Berlusconi zorgt dat hij zelf en zijn nauwste trawanten buiten schot blijven. Leuk, geef ze allemaal gewoon een vrijgeleide om in het wilde weg mensen gaan te vermoorden en allerlei fiscale en andere misdaden te plegen, je kan hen toch niet straffen. Zeg gewoon tegen Bush, ga en overheers de wereld, op eender welke manier, en je kan er niets tegen doen.
Het is erg gesteld met deze wereld. ttz, soms toch, want eigenlijk valt het aan onze kant van dit planeetje nogal mee. Zoals ik al vaak gezegd heb, we leven hier in het aards paradijs, maar soms is er toch wel een wolkje aan deze schitterende, staalblauwe hemel, dat en volmaakte rust verstoord. Maar ja, als er geen verstoring is, kan je de rust ook niet leren apprecieren zeker ?
Ik kan het in elk geval niet goed verdragen dat dit soort leiders er blijft in slagen hun eigen doelstellingen op alle mogelijke slinkse manieren te bereiken. Maar dat zal wel aan mij liggen zeker, ik ben nogal ne zachte van karakter.
Blogje ',','

Geen opmerkingen: