maandag, juni 23, 2003

Weer een weekje gestart
Het laatste van dit schooljaar. Els, mijn vrouwtje, is lerares en die is hier niet rouwig om. Twee maanden vakantie, twee maanden tijd om op reis te gaan en niets te doen. Is er nog iets leukers dan dat ? Het is dat het onderwijs geen "buskes" geeft om mee te rijden en net dat ietsjes minder betaalt, anders zou ik het ook wel overwegen. Niet dat ik enkel werk voor het geld hoor, maar het maakt het wel allemaal net iets makkelijker.
Oh, die heerlijke zomeravonden, lekker relax, nog een toerke met de fiets gaan doen over 'de route', een ijsje gaan likken op een boerderij in Morkhoven. Genieten van de rustige omgeving, zo eigen aan ons platteland. Een pintje gaan drinken bij vrienden, of zij komen een pintje (of ne Leffe, of een wijntje ;-) drinken bij ons. Het leven is mooi. Geloof me, het kan echt mooi zijn. En ja, misschien ben ik een naieve onnozelaar, maar wat dan nog ? Klaag me aan, doe maar, het kan me niet schelen, ik heb me voorgenomen te genieten van alles, zoveel ik kan. Want morgen kan het gedaan zijn, en wat heb je dan ? Buiten een - volgens mij waarschijnlijk - leven na de dood : niets, want alles wat je hier hebt, kan je niet meenemen, dus moet je er hier van genieten.
En dat ga ik doen, de hele zomer lang. Vakantietje nemen, naar zee, naar de bergen, of gewoon thuis blijven, een toerke op de fiets, met de Bram op stap, naar allerlei lokale festiviteiten, zoals daar zijn : de kermis en de Wimpefeesten, georganiseerd door de lokale fanfare, naar vrienden en familie en gewoon genieten.
Meer moet dat niet zijn. Echt niet :-)
Blogje ',','

Geen opmerkingen: