vrijdag, februari 13, 2004

De verdwenen gitaar

De verdwenen gitaar

het lijkt wel een Suske en Wiske verhaal (neen niet de Duistere diamant, maar een ander (hits, hits, hits ), maar dat is het niet. Het is veel simpeler dan dat.
Het was gewoon groot huisvuil in de mooie gemeente Westerlo. En wat had ik nog liggen ? Een gitaar die stuk was, opgeborgen in een oude, lelijke gitaarzak die vol met vogelstront hing. Daar kon ik niets meer mee doen. Niet te repareren en het was om te beginnen al geen goede gitaar.
Dus heb ik ze woensdagavond langs de straat gelegd. Zonder sticker voor het groot huisvuil, want die wordt er ofwel afgetrokken ofwel is het groot huisvuil verdwenen voor het ochtend is en de mannen van de vuilkar ze kunnen meenemen en was de sticker voor niets.
En inderdaad, wat zag mijn lodderig oog toen ik 's morgens de vuilzak met het gewoon huisvuil op straat zette ? De gitaar met bijbehorende zak was weg. Met een gitaar was absoluut niet meer op te spelen was, want de hals was gewoon over. En de zak, wel die was gescheurd en zat zoals gezegd vol stront.
Ze mogen ze hebben hoor, daar niet van, maar ik denk dat de persoon die ze meegenomen heeft, wel gaat verschieten als hij de gitaar uit de zak doet. En ze wellicht zelf ergens bij het groot huisvuil zwiert

Blogje ',','

Geen opmerkingen: