woensdag, november 03, 2004

Wat we moeten we denken van een dag als vandaag?

Een dag waarop er weer geschiedenis geschreven is. Bush is de nieuwe president van de Verenigde Staten. De vierde keer dat een Bush van die struik (hebde hem ;-) de machtigste man ter wereld wordt. Voor velen een droevige dag in de geschiedenis.
Ook ik kan niet zeggen dat ik er blij mee ben. Ik ben geen Amerikaan, kan niet oordelen hoe het is om in Amerika te leven en wonen onder het bewind van deze 'leider', maar het beeld dat we hier in belgie van hem hebben, is toch allesbehalve positief. Een machtsgeile, oorlogszuchtige, struikelende en helemaal niet welbespraakte, noch intelligente president. Dat is zowat hoe wij hem kennen. En als dat het geval is, dan is het geen goede zaak dat hij weer president is.
Zoals op actueel daarstraks: met Kerry was ook niemand echt gelukkig, maar het was beter dan Bush. Van twee kwalen het minst erge kiezen. Zo heet dat. Kiezen tussen de pest en de cholera.
Wat mij ook opviel, was dat 95 % van de Amerikanen die hier in Belgie zitten, niet op Bush stemmen. Eens ze de beschaving geproefd hebben, komen ze tot hun verstand. Dat zegt toch wel heel veel over hen, niet?
Soit, niets meer aan te doen zeker? We zullen er mee verder moeten. Al hoop ik dat hij toch een beetje zijn verstand gaat gebruiken en niet weer de hele wereld in brand gaat steken.

En voor de rest: wel, nog eens gaan signeren op de boekenbeurs. Was leuk, veel handtekeningen moeten zetten (al zaten er wel een paar tussen van jonge meisjes die duidelijk een opdracht van hun juf of meester gekregen hadden om handtekeningen van zoveel mogelijk schrijvers te verzamelen, maar dat doen we ook graag hoor ;-), maar was ongelooflijk warm. Te warm. Niet te doen.
En voor de fans: zondag zit ik er nog eens, van 10 tot 14 uur. Dus: laatste kans, tenzij je kan wachten tot de voorstelling op 10 december, waar uiteraard ook iedereen op uitgenodigd is. :-)

Blogje ',','

Geen opmerkingen: