maandag, november 15, 2004

Dat is nu toch wel echt smerig!

Verdorie, dan ga je als onschuldige, hardwerkende mens, die dringend nood heeft aan ontspanning nog eens naar een optreden in Vorst Nationaal. Van Dido natuurlijk. Eén van de beste optredens die ik ooit gezien heb. Ze was fenomenaal. Maar daar heb ik de lofzang al eens van gezongen ;-)
Dan kom je na het optreden terug aan je wagen, en wat vind je? Een ruit die helemaal vol met rode lipstick geschilderd is. Leuk, haha, ik lach me te pletter. Maar ja, dat gaat er nog af, dus na wat poetsen, zag ik weer door mijn ruit.
En wat krijg je dan een paar weken later in je bus (allez, via het werk, maar komt op hetzelfde neer): een boete. Juist ja, een parkeerboete. Omdat ik op de stoep geparkeerd had.
Kan het verdorie nog smeriger? Ik hinderde niemand, daar let ik altijd wel voor op. En ja, ik stond op de stoep, maar dan moeten ze mij eens vertellen waar je in de buurt van Vorst Nationaal deftig kan parkeren zonder een beetje illegaal te gaan staan. Alle straten in de buurt staan daar altijd vol, met wagens die echt wel gevaarlijk staan. Die soms gewoon op de weg staan. Maar dat mag dan precies. Ikke, met mijn vier wielen op de trottoir (zo staat het op de pv), mag daar niet staan.
Komaan nu hé. Sorry dat ik het zeg, maar hebben ze nu echt niets beters te doen dan op een moment dat er gigantisch veel auto's verkeerd geparkeerd staan, mensen te beboeten die genieten van een deugddoend avondje uit?
Die kerels die mijn ruit bezoedeld hebben, zullen ze niets gedaan hebben. De auto's waarin ingebroken werd of die beschadigd werden, zullen ze niets aan gedaan hebben, maar een wagen die niemand hindert, ja, die schrijven ze op. Waar moet het met dit land naartoe? Ik weet het niet meer hoor.
Moet ne mens dan gewoon thuisblijven? Of zijne fiets meebrengen omdat je zo ver moet parkeren?
Maar ik zal wel geen andere keuze hebben dan betalen zeker? Al is het met dikke tegenzin. Neh.

Blogje ',','

Geen opmerkingen: