maandag, november 22, 2004

Ook naar Idool 2004 gekeken ?

De kans is groot, want ik vermoed dat er weer heel wat vlamingen naar deze liedjeswedstrijd gekeken, geluisterd en gestemd hebben.
Een moeilijke opgave voor Bart Peeters om met zijn 'Geen zorgen tot paniek' hier tegen te vechten. Moet bekennen dat ik het nog niet gezien heb, kan dus niet oordelen of het goed of slecht is. Maar Koen Wauters sloot vandaag Idool wel af met 'Geen zorgen tot paniek, hier zijn de resultaten' of zoiets. Een kleine knipoog naar zijn collega ?
Enfin, daar ging het niet over. Wat ik wel wilde zeggen, is dat er een duidelijk favoritisme waar te nemen is bij de jury. Eentje dat niet altijd aansluit bij wat de dames en heren op het podium doen.
Sandrine staat buiten kijf. Die is favoriete van de jury, zoveel is zeker, maar verdorie, die meid kan ook wel een stukje zingen ook. Die staat er, die is goed, die haalt de finale, dat staat wel vast.
Wouter is ook zeer goed, en ligt ook heel goed bij de jury. Kan een ferm stukje zingen, mag voor mij ook naar de finale.
Maar wie volgens mij nog beter is, en die door de jury vandaag voor een stuk afgekraakt werd, is Wouter. Die kerel kan echt goed zingen. Zoals hij vanavond dat nummer a capella inzette, dat was fenomenaal. En misschien is hij er nadien even onderdoor gegaan. Ik heb het in elk geval niet gehoord (was nog aan het werk ondertussen, laptoppie op de schoot ;-) was dus misschien was afgeleid, maar toch). Neen, voor mij, mag deze kerel zeker ook naar de finale. En winnen.
Laura, wel Laura. Ik weet het niet. Ze wordt door de jury zeer hoog ingeschat, maar volgens mij zong ze vandaag - en bij vorige gelegenheden - vals. En ik ben dan misschien geen muziekkenner (kan in elk geval zelf niet zingen), Els is dat wel. Zij dirigeert twee koren en weet wel wat vals is of niet. En voor haar zong ze ook vals. Maar de jury was er zeer lovend over. Ikke niet goed kunnen volgen.
En de afvaller ? Born. Wel, hij was voor mij beter dan Laura, maar ja, het publiek heeft beslist.
En heb ik meegestemd? Neen, daar begin ik niet aan. Ik heb respect voor iedereen die het wel doet, maar ik doe zelden mee aan dat soort votings. Het kost te veel en het haalt imho niet veel uit.
Maar soit, dat is mijn mening. Het is wel goed voor mijnen business, zolang ze maar betalen ;-)
En nu op naar volgende week: rock. Dat zou nog wel eens leuk kunnen worden. En zeker meer mijn ding dan Big Band. En ik denk dat Laura dan door de mand zal vallen en zal afvallen.
Voor mij mogen Sandrine en Joeri naar de finale. Of Wouter.

Blogje ',','

Geen opmerkingen: