zondag, november 21, 2004

De smeerlappen

Ik vraag me af of ze dat bij zich thuis ook doen. Blikjes uit het raam smijten, op de oprit van hun huis of dat van hun ouders. Ik durf het betwijfelen.
Dan moeten ze het bij ons ook maar niet doen. Het is toch niet te geloven hé. Constant vinden wij op onze oprit of voor de haag lege bier of colablikjes. Uit het raam gesmeten als de auto's vertragen voor het kruispunt hier een beetje verder.
Wie doet nu zoiets ? Daar bestaan vuilbakken voor. Of de verpakking van broodjes en chipszakken. Alles smijten ze uit hun raam. Ik snap het echt niet. Zo brengen wij onze Bram niet groot hoor.
Bij mijn moeder is dat net van 't zelfde. Zij woont net op 'opeet-afstand' van de Quick van Runkst (Hasselt voor de ingewijden) en hoe vaak daar de lege hamburger doosjes op het gazon liggen, is niet te tellen.
Krijgt de jeugd van tegenwoordig dan geen opvoeding meer? Wordt hen niet meer geleerd dat ze dat niet mogen doen ?
Ik kan je verzekeren, als ik er nog eens ene zie, dat ik mijne PMD vuilzak pak en die in zijnen auto leegkap. Eens zien of hij daar mee kan lachen. Ik vermoed van niet. Maar het komt wel op hetzelfde neer hé. Ik kap mijnen afval ook niet bij iemand anders neer, dan moeten ze dat hier ook niet doen. Neh.

Blogje ',','

Geen opmerkingen: