dinsdag, december 07, 2004

Nu loopt het toch wel echt de spuigaten uit.

Mijn ganse weg naar huis is één grote kerstverlichting. Niet te doen. Vroeger was dat alleen in Itegem en in Hulshout dat ze zo zot waren van hun heel huis te versieren met rendieren, kerstmannen aan touwen of opgeblazen tot abnormale proporties, maar nu staat heel Belgie vol met dat soort kitscherige toestanden.
Wij hangen hier ook wel een paar lichtjes in de buxussen voor het huis, maar wat je nu op veel plaatsen ziet, tart alle verbeelding. Ik denk dat Electrabel een centrale extra moet laten draaien om dit soort verlichting te laten branden.
En in straten waar er één huis is waar veel verlichting is, kan je er donder op zeggen dat er een boel zijn. Tegen elkaar op, elkaar de loef afsteken, om ter grootst, om ter meest. Goe bezig, mannekes, goe bezig.
Echt, het is verdorie gevaarlijk, je zou ergens oprijden van het loeren. Voor mij hoeft dit soort overdreven, kitschtoestanden echt niet, maar we leven in een vrij land, dus mag iedereen doen wat hij of zij wil hé (toch in beperkte mate), maar ik vind het er over. Ver erover. Maar ja, wie ben ik hé.

Blogje ',','

Geen opmerkingen: