woensdag, maart 30, 2005

Strange phenomena...

Een tijdje geleden heb ik me een Video capture card (Compro) gekocht met de bedoeling oude video's op DVD te zetten met de DVD brander in mijn laptoppie. (Asus).
In het begin ging dat goed. Dan begon hij af en toe fouten te geven, case geopend bij Ulead, leverancier van de software waarmee ik de DVD's aanmaak (DVD movie factory II), updates gedaan en alles werkte weer.
Dan laptop geherinstalleerd, updates opnieuw gedaan en hij begon fouten te geven. Maar als ik gewoon een DVD via Nero brandde, was er geen probleem.
Tot voor kort, toen begon ook dat problemen te geven. Ik denk dat ik zo'n tien DVD naar de chockedijsekes geholpen heb op die manier. Zo kon het niet verder.
Case geopend opnieuw bij Ulead, bij Nero en bij mijn laptop leverancier. Nog geen feedback gekregen, maar het toeval wilde dat ik net vorige week nieuwe blanco DVD's besteld heb. Bij CDRholinge in Luxemburg. En die zijn vrijdag geleverd.
Ikke dus nog maar eens een poging ondernomen en wat blijkt. Die Samsung Pleomax DVD's die ik nu besteld heb, werken zonder enig probleem. Met Nero, met Ulead, met alles. Alles perfect juist van de eerste keer.
Heel vreemd. Het is wel zo dat ik sinds kort aan een nieuwe cakebox DVD's begonnen ben, maar die zijn net als de eerste Cakebox van Samsung, identiek dezelfde, maar wellicht is er iets mis met die batch. Niet meer te gebruiken dus, toch niet in samenwerking met mijn DVD schrijver.
Maar als er iemand DVD's wil kopen tegen een prijske, let me know, dan kunnen we wel iets regelen. Wellicht werken ze in een andere DVD writer wel hé. Vreemd allemaal, maar mijn probleem is gelukkig opgelost.

Blogje ',','

Geen opmerkingen: