dinsdag, maart 22, 2005

De belastingen, uw vriend...

Awel, zo mogen ze er nog een paar sturen. Vandaag bericht gekregen van - zoals dat zo mooi heet - De Federale overheidsdienst Financien, Belastingen en invordering, Administratie van de Ondernemings- en Inkomensfiscaliteit. Een hele mond vol, amai.
Ik dacht al: aiai, wat nu weer? Wat heb ik nu gedaan? Aan de belastingaangifte van vorig jaar dacht ik helemaal niet, aangezien het overal in de media was dat dat nog wel een tijdje zou gaan duren.
Maar neen hoor, het was die wel. Mijn afrekening van 'aanslagbiljet personenbelasting en aanvullende belastingen'
Maar het viel mee. Want ik had wel verwacht dat ik belastingen zou terugtrekken. We hebben nog altijd een lening die we kunnen inbrengen en blijkbaar verdienen we nog niet genoeg om daar bovenuit te stijgen, dus krijgen we nog terug. Als jullie het mij niet kwalijk nemen, ga ik hier niet zeggen hoeveel (jullie zaken gewoon niet ), maar wat me toch wel frappeerde, was de correctheid van die afrekening. Er zat 1 eurocent verschil tussen wat ik berekend had dat ik zou terugkrijgen en wat er uiteindelijk op de brief stond.
Maar het gekke is: dat verschil zat er niet tussen mijn afrekening en Tax-on-Web (de tool waarmee de aangifte gedaan wordt), maar tussen mijn afrekening en de berekening op de site van de KBC Tussen mijn afrekening van de belastingen en hun eigen tool zat zo'n 28 euro verschil. Nog niet veel natuurlijk, maar dat wil zeggen dat de KBC hun tool beter is dan die van de belastingen zelf.
En dat is toch wel een beetje vreemd.
Maar mij hoor je niet klagen hoor, verre van. Ik krijg eind mei een aardig presentje op mijn rekening. En dat is wel zo leuk, niet? Direct klaar voor de grote vakantie!

Blogje ',','

Geen opmerkingen: