zaterdag, maart 05, 2005

De literaire kriebels kriebelen weer

Het was heel lang geleden, maar ben onlangs weer terug begonnen met iets dat op schrijven gelijkt. Niets nieuws, dat nog niet, maar ben wel een oud kortverhaal, dat ik ooit geschreven heb voor de Vlaamse Filmpkes, helemaal aan het herwerken en verbeteren.
En ik begrijp nu wel waarom ze het toen afgekeurd hebben. Veel te langdradig soms, afwijkend en omwegen makend die totaal niet bijdroegen aan het verhaal, en qua stijl niet altijd zo mooi. En dat moet er dus allemaal uit. Maar ik vind het persoonlijk - in alle bescheidenheid - wel positief dat ik nu zie wat er toen mis was. En als ik dat er allemaal uit krijg, dan zal ik misschien met deze versie wel in aanmerking komen voor publicatie hé.
Maar het is nog niet af, niet te snel gaan, het zal wel komen. En als het helemaal naar mijn goesting is, stuur ik het in. En dan is het afwachten.
En kan ik misschien eindelijk eens verder gaan werken aan deel drie van de Meriumbe Trilogie...

Blogje ',','

Geen opmerkingen: