dinsdag, maart 29, 2005

En daar betaalt u dus elke maand aan mee...

Uit de Standaard:"...Belgacom betaalde de leden van het directiecomité verleden jaar alles samen gerekend 4,9 miljoen euro uit..."
Dat moet dus gedeeld worden over zeven mensen. Als het evenredig verdeeld is, komt dat neer op 700.000 euro. Of in oude Belgische frankskes: een dikke achtentwintig miljoen BEF. Oftewel 2,3 miljoen BEF per maand. Bruto weliswaar, maar netto zal dat ook wel een miljoentje zijn.
Da's dus net iets meer dan ikzelf verdien... Maar hier komen nog aandeelopties bij voor een niet nader genoemd bedrag.
Ik veronderstel dat het loon niet evenredig verdeeld is, maar dat den Didier Bellens een stukje meer heeft dan de rest...
Komt nog bij dat Belgacom de regels van het deugdelijk bestuur niet respecteert en de individuele lonen niet publiceert. Wat ook nog eens een indicatie is dat ze wellicht veel te hoog zijn.
Echt waar, als ik van u was, ik zou hier niet meer aan meebetalen en voor een alternatief kiezen. Een echt alternatief. En die zijn er echt niet veel. Eentje is uiteraard het beste en dat is - in mijn zeer objectieve ogen - Scarlet One. Geen Belgacom abonnement meer, gratis nationaal bellen en breedband, alles in een. En als je het helemaal mooi wil, dan doe je er uiteraard nog Scarlet Mobile bij.
En dan is het gedaan met meebetalen aan die exorbitante lonen van die dikke meneren van Belgacash en kan je beginnen meebetalen aan mijn normaal en redelijk loontje.

Blogje ',','

Geen opmerkingen: