maandag, mei 10, 2004

The Simpsons en hun stemmen

The Simpsons en hun stemmen

Wel, nu moest ik toch effe slikken toen ik dit las. De stemmen van de Simpsons waren in staking. Ze verdienden te weinig. Totnogtoe moesten ze het doen met een schamele 125.000 dollar (104.636 euro) per aflevering. De sukkelaars. Daarvoor zou ik mijn stem niet lenen aan een serie die slechts in alle landen ter wereld te zien is en waar miljoenen mensen naar kijken. Ik zou wel zot zijn. Neen ze hebben gelijk dat ze opslag vragen. En minstens een verdubbeling. En die dan nog krijgen ook. Nu krijgen ze allemaal 250.000 dollar per aflevering.
Iemand zou eens moeten uitrekenen hoeveel zinnen ze elk moeten zeggen in zo'n aflevering. Zou het meer dan vijf minuten zijn in totaal dat ze iets moeten zeggen ? En daar 250.000 dollar voor krijgen. Het moet gezegd, het is schandalig. Maar ja, dat is zo zeker in de Hollywood wereld ? Als je weet dat er acteurs zijn die 30.000.000 euro en meer krijgen voor 1 film.
Och, ik zal er mij maar niet in druk maken zeker. Als ik, net zoals J.K. Rowling, enkele miljaren met mijn boeken verdien kijk ik toch neer op die sukkelaars die voor dat hongerloon zich zo uitsloven

Blogje ',','

1 opmerking:

Anoniem zei

Zeker meer dan 5 minuten, de meeste stemmenleners, doen meerdere stemmen, zo doet Dan Castellaneta onder andere Homer, Grampa, Barney Gumble, Krusty, Groundskeeper Willie, Mayor Quimby, Hans Moleman, Sideshow Mel en nog wat andere random karakters.
Het blijft natuurlijk immens veel geld om wat in een micro te lullen in een miljardenstudio, maar al eens aan gedacht hoeveel ??n aflevering opbrengt ??
Alles is relatief zei Einstein ooit, dus ook dat schamele loon, als je het vergelijkt met de opbrengst van 1 enkele aflevring, natuurlijk :)