maandag, mei 17, 2004

Wie is rode Jo ?

Dat stond er te lezen vanochtend op een paar spandoeken die op bruggen over de E19 in Vilvoorde gehangen waren. www.wieisrodejo.be.
Het nieuwsgierige aagje in mij kon het natuurlijk niet laten en ikke dus vanavond op zoek gegaan naar Rode Jo. Blijkt een soort spel te zijn, waarbij je op zoek moet gaan naar Rode Jo. Je kan er allerlei prijzen mee winnen en de tips worden gegeven door bekende Vlamingen.
De eerste tip komt van Herman Schueremans, wat bij mij al een lichtje deed opgaan. Komt die niet op bij de verkiezingen binnenkort ? En de tipgever van morgen is Johan Leman. Komt die ook niet op ? Het ruikt verdacht veel naar politieke propaganda. Zeker als je de tips van de Schuur leest, dan weet je zo dat dit veel weg heeft van een spel om verkapte reclame te maken voor de politiek.
Het domein is geregistreerd door de heer Steven Vervoort, betrokken bij allerlei politieke activeiten, verbonden geweest aan de vub en nu betrokken bij het departement onderwijs (of geweest). Ik kan niet direct vinden bij welke partij dhr Vervoort is, en van dhr Leman vind ik het ook niet, maar de Schuur is zeker bij de VLD.
En wie is er nog lid van de VLD ? De heer De Ro Jo. Is dat geen toeval ? Ik denk het niet. Dat is dus het antwoord al. Ik zal eens zien welke prijzen ik hier kan gaan bijeenrapen :-)

Blogje ',','

Geen opmerkingen: