dinsdag, juli 15, 2003

En pats
Daar lagen we op de golfbreker. Altijd al gedacht dat dat groene spul dat daarop hing behoorlijk glibberig was en vanavond aan den lijve ondervonden. Mijn vrouw en ik met onze Bram ertussenin allebei onderuit gegaan. En de kleine is blijven staan en begon ons toen nog uit te lachen ook. Niets ergs hoor, Els had bijna niets, een zere teen, en ik was ook maar licht gewond. Een pijnlijke bil (de sleutel van het appartement stak in mijn achterzak en ik ben daarop geknotst :-( en mijn linkerdikketeen en bovenkant van mijn linkervoet geschaafd. Behoorlijk scherp die golfbrekers.
Ik heb al dikwijls koude rillingen gehad als ik mensen over die golfbrekers de zee zag ingaan, maar nu weet ik het zeker, ik kruip daar nooit meer op, levensgevaarlijk is dat. En als ik vandaag weer zag hoe weinig respect al die baders opbrengen voor de redders, hoe ze hun waarschuwingen in de wind slaan, daar kan ik met mijn klein verstand niet bij. Er zijn de afgelopen twee dagen drie mensen verdronken, waarvan er zeker twee die gingen zwemmen waar het niet mocht. Leren de mensen het dan nooit ? Moeten ze het noodlot echt zo sterk uitdagen ? En wees maar zeker, als die mensen iets overkomt, zullen ze het hardst roepen van allemaal.
En als ik zie wat voor een smeerlapperij en vuiligheid ze allemaal achtergelaten hebben op het strand, wat voor rommel daar nog ligt, en dan te weten dat er een massa vuilbakken staan, ze hebben er dit jaar gigantisch veel bijgeplaatst, dan zegt dat heel veel over die mensen. Bah, ik wordt er ziek van.
En ondertussen ben ik terug in de Parel der Kempen. Maar alleen. Vrouw en zoonlief blijven nog wat aan zee, maar ik moet morgen weer gaan werken. Ik vrees dat dat dik gaat tegenvallen, maar we zullen maar doorbijten zeker ? Vrijdagavond is het weer richting Oostende, dus we hebben iets om naar uit te kijken.
En nu ga ik de post doornemen, zien of er niet te veel rekeningen en andere leuke dingen tussenzitten.
En nog een prachtige zonsondergang van vorige week. Toen waren er nog enkele wolken, nu was er niets meer te zien. Geen wolkje, niets, enkel een stralend blauwe hemel :-)

Blogje ',','

Geen opmerkingen: