dinsdag, mei 13, 2003

To verbeter or not to verbeter
That is the question. Ik ben er weer aan begonnen, het verbeteren van een boek. Is niet zo leuk als het schrijven van een boek, maar het moet ook gebeuren, nietwaar. Toch op de manier waarop ik werk. Ik schrijf eerst het verhaal helemaal uit, zonder al te veel op stijl en taal te letten. Natuurlijk let ik er wel een heel stuk op, en staat de spellingschecker aan, maar toch zijn er nog constructies die niet goed klinken, die wringen en anders moeten. En dat ben ik nu dus begonnen. Met mijn tweede boek. Het is eigenlijk een beetje saai, zinnen tot 20 keer herlezen, tot ze klinken zonder te botsen, tot ze lezen zonder te wringen, tot ze goed genoeg zijn (dat hoop ik toch, maar daar zullen u en de uitgever, als onverbiddellijke jury, over oordelen) om uitgegeven te worden.
Op den duur ben ik het zo beu dat ik zelf niet meer weet of het goeg genoeg is of niet, maar gelukkig zijn er nog mensen in mijn omgeving die met een frisse geest het willen lezen. En die vonden het eerste boek toch nog goed. Ikke blij natuurlijk :-). by the way, voor diegenen die geinteresseerd zijn in het eerste boek, hier kan je er wat meer info over vinden. Nog niet alles is geweten, de prijs is er nog niet (maar die hoop ik eerstdaags te hebben, heb donderdag een afspraak met mijnen uitgever, dus dan weet ik misschien al wat meer (klinkt goed he, 'afspraak met mijnen uitgever' ;-), de kaft is er nog niet, maar die zou voor einde juni klaar moeten zijn, etc.
Als je interesse hebt, laat je gegevens achter, dan hou ik jullie op de hoogte. Een beetje commercie hier mag ook wel hé, zo'n beginnende schrijver heeft het niet te breed hoor ;-)
En dus ga ik nu proberen in de komende weken/maanden het tweede boek helemaal af te krijgen, zodat het klaar is om naar de uitgever gestuurd te worden. En dan is het de beurt aan het derde boek, of misschien schrijf ik nog wel iets nieuws tussendoor. Ik zie wel, afhankelijk van hoeveel tijd ik ga hebben de komende maanden, want mijn tuin, mijn vrouw en kind en mijn werk zullen ook nog behoorlijk wat tijd opslorpen. Niet noodzakelijk in die volgorde ;-)
Maar als ik tussendoor een gaatje vind (en niet hier iets aan het posten ben ;-) ga ik er aan verder werken. Tot het een pareltje is dat met de wereld kan gedeeld worden. Tenminste, als er na dat eerste boek nog iemand geinteresseerd is om nog een tweede boek van mijn hand uit te geven ;-)
Blogje ',','

Geen opmerkingen: