donderdag, mei 08, 2003

Dank u Electrabel
Vorige week zat er een briefje tussen de reclame : Electrabel ging werken doen in de buurt en de stroom afsluiten. Onze straat stond er niet op, dus was ik het al vergeten. Tot vanmorgen : geen electriciteit. Den Bram wou tv kijken, ging niet, maar erger nog : wij hebben een electrische poort aan onze inrit (zoals dat hoort bij de gemiddelde Kempische villa ;-), en die ging dus ook niet meer open. Dat was dus erger, want ik kon mijn eigen erf niet meer af. Maar voor alles is er een oplossing, en er was een sleuteltje bij die poorten, nog nooit gebruikt, maar ordelijk als ik ben, natuurlijk direct terug gevonden. Schroef losgedraaid en rechtse poort geopend, geen probleem. Schroef van linkse poort losgedraaid, maar dat ging niet zo makkelijk. Dus maar helemaal losgedraaid en poort opengetrokken, met als gevolg : een nieuw ontdekte oliebron : de olie spoot er uit. Erger nog, ook het soepappeke dat er in zat, schoot helemaal scheef. Poort ging wel open, maar was een kaput naar ik vreesde. Dus ze maar open gelaten. En de leverancier gebeld, komt maandag langs. Hoop ik.
Dan de poort van mijn garage. Is ook electrisch. Maar hier kan ik de ketting makkelijk ontkoppelen en poort openen. En manueel terug sluiten. Dus vanavond wou ik deze poort terug arrangeren, maar neen hoor, de ketting is verschoven en past niet meer op de plaats waar ze moet zitten. Poort gaat niet meer helemaal dicht. Dus maar ontkoppeld en zo gelaten tot maandag.
Maar daarmee zit ik wel in de problemen en waarschijnlijk met de kosten. En dat allemaal omdat Electrabel niet de moeite kon doen om onze straat ook op dat briefje te zetten. We hebben natuurlijk wel een briefje gehad, dus ik kan niet veel zeggen, maar toch, ik voel me een bedrogen consument. Dat weet ik dus voor de volgende keer. De rekening naar Electrabel sturen, zal niet veel uithalen vrees ik, maar ik ben toch een beetje boos.
Blogje ',','

Geen opmerkingen: