maandag, mei 12, 2003

De six-degrees legende
Dit is leuk, dit experiment wil aantonen dat iedereen in zes stappen met iedereen verbonden is. Geef de naam van een acteur of actrice in, en je kan zien in hoeveel stappen ze aan Kevin Bacon te linken zijn. Natuurlijk deed ik de test : Jennifer Love Hewitt. In 2 stappen was ik bij Kevin Bacon. Leek me nogal gemakkelijk, met al die Amerikaanse acteurs en actrices die het allemaal met elkaar doen. Dus geef ik onze Vlaamsche trots Francesca Vanthielen in. En wat bleek. In 3 stappen was ze bij Kevin Bacon. Dus geef ik een andere vlaamse steractrice in : Joyce De Troch en wat zie mijn lodderig oog tot mijn algehele en stomme verbazing : In 3 stappen zit ze bij de heer Bacon himselve. Dit is toch wel heel straf. Maar ik gaf niet op. Ik geef Senne Roufaer in. Niet te vinden, maar : ik had de naam verkeerd gespeld. Stelt hij toch niet zelf de juiste spelling voor Senne Rouffaer voor : en die zit in 2 stappen bij Mister Bacon. Dit is toch wel heel heel heel heel straf.
Er zijn wel meer van die experimenten geweest en wat blijkt. Bijna altijd kom je in zes stappen (of soms wellicht iets meer, maar niet veel) bij een willekeurige andere persoon terecht. Wat is de wereld toch klein ;-)
Doe de test
Blogje ',','

Geen opmerkingen: