maandag, april 25, 2005

Wat is een elpee?

Ik moest effe nadenken toen ik die vraag hoorde. Mijn neefje van tien vroeg dit vandaag toen we over platen bezig waren. "Wat is een elpee?" Je staat er niet bij stil dat de jeugd van tegenwoordig die mooie, grote, zwarte vinylplaten niet meer kent. Die plastic dingen die na een tijdje beginnen te kraken en krassen en die je net zoals een CD met omzichtigheid moet behandelen of je krijgt een knoert van een kras erop.
Die je ook regelmatig moest kuisen of je naald begon een vergaarbak van stof te worden. Maar de jeugd kent ze niet meer. CD's en DVD's is alles wat ze kennen. Platen is iets voor de oudjes, voor zij die voorbijgestreefd zijn ;-)
Al moet ik toegeven dat ik ook geen platen meer beluister wegens een vrij goede reden. Ik heb hier geen pickup meer in de buurt. Boven staat er nog wel eentje, mijn oude stereo, maar die doet het maar half meer, is veel te groot en staat op een plaats waar ik nooit naar muziek luister.
Maar wil dit nou zeggen dat je oud wordt als je plots met je neus op dat soort generatiekloven gedrukt wordt? Zou best kunnen, maar zo voel ik me gelukkig nog niet.

Blogje ',','

Geen opmerkingen: