maandag, april 11, 2005

Eindelijk tijd om even een index te maken...

Ttz, veel tijd heb ik er niet voor, maar het loopt gewoon parallel met al de rest van mijn bezigheden. Tussendoor probeer ik een volledig overzicht te maken van al mijn CD's en later ook DVD's en LP's door ze op te slaan in een nieuwe proggie. Music Collector
Super handige tool waarmee je enorm makkelijk een volledige database kan aanleggen van al je CD's.
Dat is iets waar ik al heel lang mee zat, maar om die allemaal te gaan intikken in een excel sheetje of een access databaseje had ik echt geen zin. Maar met dit programma is het poepsimpel.
Ofwel steek je een CDtje in je lezer en scant hij die om vervolgens via de CDDB database (en optioneel nog een 8-tal andere bronnen) alle gegevens van de CD op te zoeken. Ofwel typ je de barcode in, ofwel geef je gewoon de naam en titel in en zoekt hij het zelf wel uit.
Echt goed en gaat enorm snel. Heb er al zo'n 70 gedaan en de rest volgt zeker nog. Is wel niet gratis, maar voor zo'n tool, heb ik dat zeker over. Kan ik eindelijk op een deftige manier zoeken welke liedjes ik nu allemaal heb.
En als dit gedaan is, volgen de DVD's en video's. Maar dat zijn er veel minder. Zal sneller gedaan zijn.
En dan is het gewoon een kwestie van onderhouden hé.

Blogje ',','

Geen opmerkingen: